Методичні рекомендації
ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ МУЗИЧНИХ
ІГОР В СЬОГОДЕННІ
Зміст
1. Передмова
2. Методичні рекомендації
3. Висновок
4. Література
Передмова
Я, Падалка Антоніна Василівна, керівник музичний, працюючи з дітьми дошкільного віку помітила, що старі ігри уже не викликають у них особливого інтересу, вони потребують щось нового.
Постає питання,що ж робити? Як зробити так,щоб було цікаво,бо ігри є невід,ємним та обов,язковим етапом на музичному занятті, при чому використання таких ігор диктує перш за все ритм сучасного життя. Музичні ігри змінюються із розвитком дошкільної освіти,з розвитком технологій і я, як музичний керівник, і зосередила увагу на тому,щоб зробити ігри цікаві, сучасні,з використанням сучасної музики,сучасного матеріалу,щоб вони були, цікаві сучасним дітям. Музика оточує дитину всюди: в автомобілі, який везе її до найкращого садочка; в магазині, де здійснюються найважливіші покупки; у маминій кишені, де надходить вхідний дзвінок на смартфон. І таке "сусідство" для нас, педагогічних працівників, є дуже вигідним, бо у сучасному світі музика є набагато мобільнішою, аніж 10 років тому. Ці ігри не тільки я використовую на заняттях, а й рекомендую їх використовувати вихователям. Тож цей посібник буде цікавий не тільки музичним керівникам,моїм колегам, а й вихователям, тому що проводячи самостійну художню музичну діяльність в ІІ половину дня вихователям теж буде цікаво організовувати для дітей сучасні оновлені ігри,що дуже подобаються дітям.
Методичні рекомендації
Я поділюся з вами цікавими музичними іграми,що можна використати як на занятті так і в повсякденні. Що ж таке музична гра? Музична гра це – засіб пізнання музики, а ще - це засіб дитячого розвитку.
Цей вид діяльності, близький і зрозумілий дітям, значною мірою сприяє їхньому музичному і загальному розвитку.
Музичні ігри об'єднують всі види музичної діяльності: спів, слухання, рух під музику, гру на інструментах. Збагачують дітей новими враженнями, розвивають у них ініціативу, самостійність, здатність до сприйняття.
Музичні ігри повинні бути простими і доступними, цікавими і привабливими. Тільки тоді вони стануть своєрідним збудником бажання у дітей співати, слухати, грати і танцювати.
В процесі ігор діти не тільки набувають спеціальні музичні знання, у них формуються необхідні риси особистості: товариськість, відповідальність, самостійність, розвивають творчу уяву та мислення, спостережливість,здатність орієнтуватися в просторі та часі.
В своїй роботі використовую багато музичних ігор,різних. Є ігри для яких потрібно спеціально виготовляти атрибути, а є ігри,що не потребують наочності,але до них потрібно підібрати музичний репертуар.
Ви можете їх взяти в групу і пограти з дітьми, а можете виготовити самі,взявши гру як зразок.
Ось подивіться гра « Музичні інструменти» на ознайомлення і закріплення назв інструментів, а скільки варіантів:
«Музичні інструменти»,« Відгадай музичний інструмент за тінню», «Відремонтуй музичний інструмент», «Лабіринт», « Музичні інструменти і LEGO-цеглинки», « Який музичний інструмент зайвий», «Завантаж вагони». ще є така гра « Мої свята»- перелік наших свят ,музично- ритмічна гра «Стук-туп-плесь».
Згідно сучасних вимог, музичні дидактичні ігри проводяться з викорис-танням ІКТ. В інтернеті їх неймовірна кількість у вільному доступі. Ігри на розвиток всіх музичних здібностей дітей: ладове чуття, музично-слухові уявлення, чуття ритму, музичну пам'ять і музичне мислення,тому не буду акцентувати увагу.
Разом з тим зазначу, що сучасний дошкільник є активним, непосидю-чий і вкрай допитливий. Як правило, ця допитливість все частіше виходить за межі дозволеного, які встановлюються дорослими. Це свідчить про те, що діти тягнуться до всього атипового, немов магніт. Саме тому у своїй практиці я у 90% використовую атрибутику, яка на перший погляд ніяк не може поєднуватися з музичним вихованням. До прикладу –кубики, цеглинки,парасолька, стаканчики,пакетики ( покидьковий матеріал). Різноманіття всього того, що може просто опинитися у смітнику - вражає. А ще більше вражають можливості використання всього того, якщо є бажання і фантазія!
А тепер пропоную вам цікаві ігри, які ви зможете використати в своїй роботі з дітьми в ІІ пол.. дня, що не потребують великих зусиль, як у підборі музики, так і у виборі наочності. Погляньте на картинки.
Картинки
Ви бачите там хустку, целофановий кульочок,парасолька. Як їх можна використати? Почнемо із парасольки. Для гри з парасолькою ви можете взяти любу музику чи повільну чи швидку, є лише одна умова,щоб діти реагували на рухи парасольки. Парасольку можна замінити іграшкою чи паличками.
В нас залишилися хустинка і кульочок. Як їх використати,як їх обіграти? Для гри з ними потрібно звернути увагу дітей на музику,що її потрібно уважно слухати і відповідно реагувати. Ми навчаємо дітей передавати рух через музику. Що до музичного репертуару- різний. Можна взяти програмові твори, чи з інтернету.
Для інших ігор потрібно підготовлений матеріал- це схеми. В мене ось такі схематичні зображення людей в різних танцювальних позах, гра називається «Танювальні стільці» або «рух за схемою» (потрібно відобразити танцювальний рух згідно картинки біля якої зупинивася). Їх можна або намалювати схематично, або раз виготовити і вже з готовими схемами гратися.
Правила гри: звучить музика діти ходять, бігають, роблять різні вправи під музику. Коли музика зупинилася, діти теж зупиняються перед картинкою-схемою і відображають танцювальну позу, що на картинці. Виграє той,хто правильно відобразить схему.
Схеми бувають різні. Ось доріжка із ручками і ніжками, ось із чорними ,кольоровими кружечками ,овочами, фруктами,lego-цеглин-ками. За розміром великі,малі, але всіх їх об,єднає один ритмічний малюнок. Ритмічний малюнок можна передати долоньками, ніжками, клавесами.
Для наступної групи музичних ігор,що я для вас підготувала потрібно вже звернути увагу не на атрибути, а на музичний репертуар де чітко прослуховується ритмічний малюнок. Музичні твори можна взяти з інтернету так і створити свою,поєднавши дві, три мелодії в один ритмічний малюнок. Ритм-це ази,це основа,це фундамент в музиці. Ритм відстукують, відплескують, відбивають ногами, різними атрибутами: цеглинками, кубиками, lego-цеглинками, клавесами (ритмічні палички), кульками, стаканчиками.
Звичайнісінькі паперові стаканчики можуть зацікавити дитину на годину , якщо лише огорнути їх приємною мелодією та доповнити нескладним, але цікавим завданням.
Висновок
Отже, музичні ігри складають основу початкового етапу формування гармонійно розвиненої активної особистості, яка поєднує в собі духовне багатство,моральну чистоту, фізичну досконалість і творчу діяльність.
"Все тече, все змінюється",- сказав одного разу грецький філософ Геракліт. Вислів враз став афоризмом, бо чітко описав швидкоплинніссть часу відносно усіх сфер людського життя. Як витікає пісок у пісочному годиннику, повільно та впевнено, змінюється фокус на використання музичних ігор у ЗДО.
Література
1. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEAQFB/
2. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEf2jy/
3. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEg7Yy/
4. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEgVWK/
5. https://www.tiktok.com/t/ZMhLExSbf/
6. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEqUkQ/
7. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEXp4U/
8. https://www.tiktok.com/t/ZMhLEaBqo/
Комментарии
Отправить комментарий